Тема: Вибір друзів
Мета: Розкрити значення дружби в житті кожної людини . Розви¬вати уміння дітей спілкуватися і підтримувати товариські стосунки .Розвивати в учнів усне мовлення, навички будувати власні висловлювання .. Виховувати тактовне ставлення до людей, почуття товариськості , бажання бути справжнім другом
Обладнання: Малюнки, на яких зображено дітей, які гуртом відпочивають, читають, фотографії класного колективу, зроблені під час екскурсій, годин відпочинку, свят, мікрофон, дерево, стрічки , прислів’я ( на кожну групу)
Хід уроку
І. Організаційний момент
Стали, діти ,всі рівненько.
Посміхнулися гарненько.
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
Зараз сядуть всі дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
1. Бесіда
-Діти , нехай сьогоднішній день буде успішним та щедрим на гарні вчинки, мудрі думки, відмінні оцінки.
- Народна мудрість говорить «Усмішка – це повітря яким дихає людина».
2. Вправа «Продовжи речення»
-Скажіть , а для того щоб наш урок був цікавим, продуктивним, навчальним, якими ви повинні бути? ( Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними).
- Продовжить речення «Я на уроці буду…».
- Якщо ви будете такими ми проведемо цікавий і творчий урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Розповідь учителя
-Щоб бути людиною, треба вміти жити з людьми: допомагати один одному, разом переживати, радіти, мати спільні захоплення, спілкуватися.
Для спілкування завжди потрібні інші люди.
-З якими людьми ви спілкуєтесь? (Мама, тато, дідусь, бабуся, сестра або брат, однокласники, друзі.)
2. Робота над малюнками
- Розгляньте малюнки. Як спілкуються діти?
- Як вони поводяться один із одним?
- Чи можна сказати , що вони друзі? Чому?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
1. Вправа «Дешифрування»
-Розшифруйте , якою буде тема нашого уроку: 2 4 7 9 11 5 6 1 8 3 10.
У В І И Д Р Б З І В Р
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
(Вибір друзів.)
- Сьогодні на уроці ми розширимо знання про дружбу, визначимо правила,
які підтримують і зберігають дружбу, відкриємо секрети спілкування з другом.
ІV. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу
1. Вправа «Друг»
Друг – це людина зв`язана з ким- небудь довірою, спільними поглядами , переконаннями , на яку можна в усьому покластися . (Тлумачний словник)
- Давайте звами до кожної з букв доберемо якості, якими має володіти друг.
Д- добрий, дорогий
Р-радісний, розумний
У- уважний, усміхнений
Г- гарний, головний в житті
2. Гра «Мікрофон»
- Розкажіть з ким ви дружите.
- Який ваш товариш? (Добрий, чуйний, щедрий, вигадливий, сміливий.)
- Що означає дружити? (До друга треба уважно ставитись, не сваритись, ділитись з ним усім, намагатись зробити для нього щось хороше).
- На тому уроці я вас просила вдома написати твір на тему « Мій товариш». Хто хоче прочитати нам про свого друга чи подругу? (виступи дітей - твір)
3.Гра «Правда навпаки». Робота в парах
Кожна команда зараз отримає незвичайні вислови. Вам необхідно перетворити їх на приказки та прислів’я, а для цього ви маєте дібрати до кожного слова слово з протилежним значенням.
. Ворога ховай, а заховаєш покинь. ( Друга шукай, а знайдеш – бережи).
. Вороги забуваються у радості. (Друзі пізнаються в біді).
. Новий ворог гірший за трьох старих. (Старий друг кращий за двох нових).
. Не скажу тобі, хто мій ворог, – ти не скажеш, хто я. ( Скажи мені, хто твій друг, - я скажу, хто ти).
. Не перевіряй срібло водою, а ворожнечу – радістю. ( Перевіряй золото вогнем, а дружбу бідою).
. Є ворог – загуби, загубив – покинь. (Немає друга – шукай, знайшов – бережи).
4. Фізкультхвилинка
5. Інсценізація віршів
Справжні подруги
П'ятикласниця Людмила
вранці мамі заявила:
– Все! До школи я – не йду!
Я не стерплю цю біду.
Щастя скінчено моє:
Адже в Рити джинси є!
І тепер зі мною Рита
відмовляється дружити…
Здивувалась мама дуже
– Ви ж були найкращі друзі!?
– Так. Але сказала Рита
поки буду я ходити
не у джинсах, а в спідниці, –
їй не хочеться й дивиться,
бо вона вважає: жінці
для краси потрібні джинси...
Мамо!
Дружбу виручай.
Джинси і мені придбай!
Мама спершу подивилась
на похнюплену Людмилу,
а потім мовила:
– Діла-а...
Ви – спра-а-вжні
подруги!.. – Й пішла...
А ви, що скажете мені.
Це – справжні подруги, чи ні? (А.Костецький)
-Це – справжні подруги? Чому?
Хто кого?
- Хто кого образив перший?
- Він мене.
- Ні, він мене!
- Хто кого ударив перший?
- Він мене.
- Ні, він мене!
- Чи були ви ворогами?
- Я не був.
- І я не був.
- Що ж це скоїлося з вами?
- Я забув.
- І я забув. (В. Орлов)
-Чи спостерігали ви подібну ситуацію?
-Як ви самі вирішуєте суперечки? ( використовуємо мирилки)
6. Знайомство з мирилками
-А які мирилки ви знаєте?
Через тин вишня похилилася,
А дружка з дружкою посварилася.
Тобі яблучко, мені грушечка,
Не сварімося, помирімося, моя подружечко.
Мир миром,
Пироги з сиром,
Вареники в маслі,
Ми — дружечки красні.
6. Робота з підручником
- Давайте прочитаємо правила спілкування, щоб уникати сварок і запам’ятаємо їх. (С.102)
7. Робота в зошиті. Робота на картках. Гра «Хрестики – нулики»
- Біля правильної відповіді поставте « Хрестик», а біля неправильної – «нулик».
Хлопчики і дівчатка можуть бути справжніми друзями.
Справжній друг дасть тобі списати складну задачу.
Щоб мати справжніх друзів, треба бути дуже сильними.
Справжній друг завжди зрадіє твоїм успіхам.
Друг – це чесність, справедливість, підтримка.
V.Закріплення та осмислення знань
1.Перегляд мультфільма « Два товариши» Л. Толстой
-А зараз переглянемо з вами мультфільм за мотивами оповідання
Льва Толстого « Два товариши». Дивиться уважно, а потім мені скажете, яка головна мета цього оповідання?
-Що б ви порадили хлопчику, який залишив свого друга в біді?
2.Сценка « Віник»
Виходять 2 учні .
А) Вчитель дає одному віник , а другому прутик з віника і просить підмести.
Хто швидше підмете ?
Б) Вчитель дає одному віник . а іншому прутик з віника і просить переламати їх.
А тепер уявіть що кожен прутик – це ви , а віник - це наш клас .Коли ви будете дружні , будете всі разом вас ніхто не зламає, як цей віник, тобто вам ніхто не страшний ….
VІ. Підсумок уроку
1. Бесіда
- Яким треба бути, щоб із тобою хотілося дружити?
2.Складання вірша про дружбу
Щоб могли ми гарно жити, треба вчитися … .
А не кидатись словами, щоб не стати … .
Друг нас виручити може, у біді він … .
А як пісня, жарт чи сміх – радість ділиться на … .
Друг не стане кепкувати і на людях нас … .
І ніколи не забудь – й ти для друга вірним … .
Знай моя дитино мила, дружба – то велика … .
Н.Красоткіна
Слова для довідки: дружити, ворогами, допоможе, всіх, повчати, будь, сила.
3.Рефлексія. Гра «Дерево дружби»
- А наш клас дружній?
- На партах у вас лежать стрічки. Давайте ми з вами прикрасимо ними «Дерево дружби». І нехай наш дружній колектив тільки стає міцнішим, бо
« Колектив- це велика сила».
.
Немає коментарів:
Дописати коментар