Учитись важко, а учить ще важче.
Але не мусиш зупинятись ти.
Як учням віддаєш усе найкраще,
То й сам сягнеш нової висоти!

пʼятниця, 5 листопада 2021 р.

Планета Земля – наш дім у Всесвіті

 



Тема: Планета Земля – наш дім у Всесвіті

 

Очікувані результати: розширювати знання учнів про Всесвіт, планети Сонячної системи; розвивати вміння спостерігати, порівнювати, аналізувати, робити висновки, логічне мислення, мовлення, пам’ять, увагу, фантазію; виховувати інтерес до астрономії, допитливість, бажання більше дізнатися про космос.

 

Обладнання: карта зоряного неба, глобуси, матеріал для виготовлення моделі ковша сузір’я Великої Ведмедиці, презентація до уроку, цеглинки LEGO/

 

Хід уроку:

І. Емоційне налаштування на урок

1. Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь!

1.     «Прогноз настрою»

-         Діти, перед вами лежать градусники. На першому градуснику визначте свій настрій  , своє емоційне налаштування до уроку у градусах від 0 градуса до 10 градусів.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

-         Давайте з вами пригадаємо, куди ми з вами вирушаємо.

1.     Синоптик

-         Перш ніж вирушити прослухаємо прогноз погоди.

2.     Бліцопитування

-         Пропоную вам пригадати деякі факти про космос.

·        Небесне тіло, яке саме світиться.     (Зірка)

·        Зірка, навколо якої обертається Земля.  (Сонце)

·        Небесне тіло, яке обертається навколо Сонця.  (Планета)

·        Транспортний засіб, що літає у космос.  (Ракета)

·        Одяг космонавта.  (Скафандр)

·        Українець, який здійснив перший політ у космос.  (Л. Каденюк)

-         Ось ми з вами вже у відкритому космосі.

ІІІ. Повідомлення  теми  і  мети  уроку

-         Космос – це таємниця, яку людство буде завжди бажати розгадати.  Він притягує своїми надзвичайними властивостями і загадками.

-         Сьогодні Всесвіт стане для вас більш доступним і цікавим, бо на уроці ми спробуємо відкрити деякі його таємниці.

-         Що таке Всесвіт?

 

ІV.  Вивчення нового матеріалу

1.     Робота з глобусом у групах

-         Наша планета – маленька частина неосяжного Всесвіту. Подивіться як вона виглядає у космосі. Яку вона має форму? Тому і називають її «земна куля».

-         Працюємо у групах. Представники груп, візьміть у природничому куточку глобуси. Що таке глобус?(Модель Землі) Як рухається Земля? (навколо своєї осі)

-         Земна вісь – це уявна лінія, навколо якої обертається Земля. Вона проходить через центр Землі та полюси. Зверху знаходиться Північний полюс, а знизу – Південний полюс. На однаковій відстані від полюсів проходить уявна лінія – екватор. Саме він поділяє нашу Землю на дві однакові півкулі. Від Північного полюса до екватора – Північна півкуля, а від південного полюса до екватора Північна. Зоряне небо у Північній та Південній півкулях різне. Тому до кожної півкулі складено зоряні карти.

-          

1.     Перегляд відео «Зорі»

-         А чи доводилося вам спостерігати за зоряним небом?

-         Перегляньте відео і дайте відповідь на таке запитання «Яких кольорів бувають зірки і від чого залежить їх колір?

-         У яких зір найвища температура10000 - 20000? А найнижча?(3000 – 4000) А хто пригадує температуру жовтих зірок.(6000 – 7000)

-         Давайте ще раз пригадаємо поняття Зоря.

V. Закріплення виченого матеріалу

1.     Робота в зошиті у парах

-         Зорі розташовані групами, які називають сузір’ями. Ще в давнину люди дали назви сузір’ям за їх подібністю до різних предметів, істот. Давайте пригадаємо, які ви знаєте сузір’я?

-         Хто займається вивченням походження, будови, рухів та розвитком небесних тіл та їх систем?(Астроном) Обчисліть математичний ланцюжок і дізнайтеся скільки сучасні астрономи визначають сузір’їв?

(160 + 80 : 8 * 3 – 2) - 100 =

-         Розгорніть підручник на с. 32 – 33. Та друкований зошит на с. 23. Зараз попрацюємо в парах. Вам треба користуючись картою зоряного неба підписати назви зображених сузір’їв. На виконання завдання 3 хвилини.

2.     Робота в групах

-         А які  сузір’я є найвідомішими сузір’ями Північної півкулі? Давайте знайдемо їх на карті Північної півкулі неба. Полічіть у парі кількість найбільш яскравих зір у цих сузір’ях. (7) Полярна зоря  - найяскравіша зоря сузір’я Мало’ Ведмедиці. Вона розташована недалеко від Північного полюса світу.

-         Об’єднайтесь у групи. Вам треба користуючись картою зоряного неба, виготовити модель ковша сузір’я Великої Ведмедиці. (2 хвилини)

VІ. Підсумок уроку LEGO. Рефлексія

-         Для того щоб повернутися додому на Землю, нам треба відповісти на запитання вікторини:

·        Наука про космічні тіла ( зоологія, астрономія, ботаніка, екологія)

·        Який колір мають зірки (блакитний, білий, жовтий , червоний)

·        Колір зорі залежить від (температури на її поверхні, температури поверхні сусідніх зір, кількості зір у сузір’ї, відстані між зорею і планетою Земля)

·        Якого кольору зірка Сонце (блакитна, біла, жовта , червона)

-         Ось ми і повернулися додому. На наступний урок вам треба дібрати цікаву інформацію про Сонячну систему.

-         Позначте температуру на другому градуснику в залежності від того на скільки  змінився ваш настрій.

Немає коментарів:

Дописати коментар