Тема:
Планета Земля – наш дім у Всесвіті
Очікувані результати: розширювати знання учнів про Всесвіт, планети Сонячної
системи; розвивати вміння спостерігати,
порівнювати, аналізувати, робити висновки, логічне мислення, мовлення, пам’ять,
увагу, фантазію; виховувати інтерес до астрономії, допитливість, бажання більше
дізнатися про космос.
Обладнання: карта
зоряного неба, глобуси, матеріал для виготовлення моделі ковша сузір’я Великої
Ведмедиці, презентація до уроку, цеглинки LEGO/
Хід уроку:
І. Емоційне
налаштування на урок
1. Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь
І про кмітливість не забудь!
1. «Прогноз настрою»
-
Діти, перед вами лежать градусники. На
першому градуснику визначте свій настрій , своє емоційне налаштування до уроку у
градусах від 0 градуса до 10 градусів.
ІІ. Актуалізація
опорних знань
-
Давайте з вами
пригадаємо, куди ми з вами вирушаємо.
1.
Синоптик
-
Перш ніж вирушити
прослухаємо прогноз погоди.
2.
Бліцопитування
-
Пропоную вам
пригадати деякі факти про космос.
·
Небесне
тіло, яке саме світиться. (Зірка)
·
Зірка,
навколо якої обертається Земля. (Сонце)
·
Небесне
тіло, яке обертається навколо Сонця.
(Планета)
·
Транспортний
засіб, що літає у космос. (Ракета)
·
Одяг
космонавта. (Скафандр)
·
Українець, який здійснив
перший політ у космос. (Л. Каденюк)
-
Ось ми з вами вже у
відкритому космосі.
ІІІ. Повідомлення
теми і мети
уроку
-
Космос – це таємниця, яку людство буде завжди бажати
розгадати. Він притягує своїми надзвичайними
властивостями і загадками.
-
Сьогодні Всесвіт стане для вас більш доступним і цікавим,
бо на уроці ми спробуємо відкрити деякі його таємниці.
-
Що таке Всесвіт?
ІV. Вивчення нового матеріалу
1.
Робота з глобусом у
групах
-
Наша планета – маленька частина неосяжного Всесвіту.
Подивіться як вона виглядає у космосі. Яку вона має форму? Тому і називають її
«земна куля».
-
Працюємо у групах. Представники груп, візьміть у
природничому куточку глобуси. Що таке глобус?(Модель Землі) Як рухається Земля?
(навколо своєї осі)
-
Земна вісь – це уявна лінія, навколо якої обертається
Земля. Вона проходить через центр Землі та полюси. Зверху знаходиться Північний
полюс, а знизу – Південний полюс. На однаковій відстані від полюсів проходить
уявна лінія – екватор. Саме він поділяє нашу Землю на дві однакові півкулі. Від
Північного полюса до екватора – Північна півкуля, а від південного полюса до
екватора Північна. Зоряне небо у Північній та Південній півкулях різне. Тому до
кожної півкулі складено зоряні карти.
-
1.
Перегляд відео «Зорі»
-
А чи доводилося вам спостерігати за зоряним небом?
-
Перегляньте відео і дайте відповідь на таке запитання
«Яких кольорів бувають зірки і від чого залежить їх колір?
-
У яких зір найвища температура10000 - 20000? А
найнижча?(3000 – 4000) А хто пригадує температуру жовтих зірок.(6000 – 7000)
-
Давайте ще раз пригадаємо поняття Зоря.
V. Закріплення виченого
матеріалу
1.
Робота в зошиті у парах
-
Зорі розташовані групами, які називають сузір’ями. Ще в давнину люди дали назви
сузір’ям за їх подібністю до різних предметів, істот. Давайте пригадаємо, які
ви знаєте сузір’я?
-
Хто займається вивченням походження, будови, рухів та
розвитком небесних тіл та їх систем?(Астроном) Обчисліть математичний ланцюжок
і дізнайтеся скільки сучасні астрономи визначають сузір’їв?
(160 + 80 : 8 * 3 – 2) -
100 =
-
Розгорніть підручник на с. 32 – 33. Та друкований зошит
на с. 23. Зараз попрацюємо в парах. Вам треба користуючись картою зоряного неба
підписати назви зображених сузір’їв. На виконання завдання 3 хвилини.
2.
Робота в групах
-
А які сузір’я є
найвідомішими сузір’ями Північної півкулі? Давайте знайдемо їх на карті
Північної півкулі неба. Полічіть у парі кількість найбільш яскравих зір у цих
сузір’ях. (7) Полярна зоря -
найяскравіша зоря сузір’я Мало’ Ведмедиці. Вона розташована недалеко від
Північного полюса світу.
-
Об’єднайтесь у групи. Вам треба користуючись картою
зоряного неба, виготовити модель ковша сузір’я Великої Ведмедиці. (2 хвилини)
VІ. Підсумок уроку LEGO. Рефлексія
-
Для того щоб повернутися додому на Землю, нам треба
відповісти на запитання вікторини:
·
Наука про космічні тіла ( зоологія, астрономія, ботаніка,
екологія)
·
Який колір мають зірки (блакитний, білий, жовтий ,
червоний)
·
Колір зорі залежить від (температури на її поверхні,
температури поверхні сусідніх зір, кількості зір у сузір’ї, відстані між зорею
і планетою Земля)
·
Якого кольору зірка Сонце (блакитна, біла, жовта ,
червона)
-
Ось ми і повернулися додому. На наступний урок вам треба
дібрати цікаву інформацію про Сонячну систему.
-
Позначте температуру на другому градуснику в залежності
від того на скільки змінився ваш
настрій.
Немає коментарів:
Дописати коментар