Учитись важко, а учить ще важче.
Але не мусиш зупинятись ти.
Як учням віддаєш усе найкраще,
То й сам сягнеш нової висоти!

четвер, 26 грудня 2019 р.

Вивчаємо письмове множення на одноцифрове число

 




Тема: Вивчаємо письмове множення на одноцифрове число

Очікувані результати:. формувати навички виконання письмового множення на одноцифрове число в межах 1000; удосконалювати навички усних обчислень; зіставити усний та письмовий прийоми множення на одноцифрове число; ознайомити із способом письмового множення одноцифрового числа на двоцифрове та трицифрове шляхом переставляння множників; актуалізувати правила множення та ділення з числами 0 і 1; ділення рівних чисел, множення і ділення на розрядну одиницю та уміння їх застосовувати в обчисленнях; перенести алгоритм письмового множення на випадки обчислення, коли перший множник містить нуль в середині запису, формувати вміння виконувати письмове множення на одноцифрове число; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного способом відношень; розвивати логічне мислення учнів, вдосконалювати роботу з геометричним матеріалом, зацікавлювати учнів до вивчення математики.

Обладнання: цеглинкиLEGO, презентація до уроку, картки для роботи у парі, танграм.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

1. Емоційне налаштування на урок

Учні по черзі торкаються однойменних пальців рук свого сусіда, починаючи з великих пальців і кажуть:

бажаю (стикаються великими пальцями);

успіху (вказівними);

великого (середніми);

у всьому (безіменними);

і всюди (мізинцями);

Вітаю! (Дотик всією долонею)

-         Бажаю вам гарного настрою до кінця уроку.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

1.     Перевірка домашнього завдання

-         Діти, сьогодні на уроці математики ми будемо гзбиратися  у  подорож. А куди відбудеться наша подорож дізнаємось під час уроку. Для того, щоб відправитися у подорож, що нам треба спочатку знати? Виконуючи завдання ми будемо збирати частинки. І саме коли зберемо усі дізнаємось куди саме вирушимо з вами.

-         А почнемо з  перевірки домашнього завдання.

-         Що було задано додому?

-         Давайте пригадаємо компоненти множення.

-         Назвіть значення добутків у порядку зростання.

-         Перша частинка.

 

2.     Усний рахунок (презентація). На черзі друга частина.

-         Нам потрібні цеглинки.

Ми цеглинки в руки взяли

І місцями поміняли.

Потім міцно їх з’єднали,

Вгору високо кидали.

Раз-два, не роняй,

А швиденько розкладай (заховай)!

 

170 + 2320

750 – 360

800 – 490

570 + 240

140 * 5

900: 6

-         Супер! Так тримати!

-          

3.     Каліграфічна хвилинка

-  Хто з вас пам’ятає за скільки днів Земля робить повний оберт навколо Сонця? (365 діб та у високосний 366). Дайте характеристику числу 365.

-  Третя частинка.

 

4.     Математичний диктант (Звернути увагу на математичний осередок)

·        Запишіть число, у якому 8 сотен, 5 десятків, 3 одиниці.

·        Запишіть число, у якому 4 сотні.

·        Запишіть число, у якому 69 десятків.

·        Запишіть число , яке передує числу 342.

·        Запишіть число наступне до числа 588.

·        Знайдіть добуток чисел 49 та 1.

·        Знайдіть частку чисел 350 та 350.

·        Знайдіть частку чисел 460 та 1.

·        Знайдіть добуток чисел 56 та 0.

-А зараз взаємоперевірка. Нагадую зелений смайлик – усе вірно Супер!, жовтий  - 1, 2 помилки Добре!, червоний – попрацюй ще!

-           У нас є ще одна частинка. Четверта.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

1.     Бесіда

338 * 2 =(усно)

338 * 2 = (письмово)

-         Чим відрізняється письмове множення від усного?

-         Сьогодні ми продовжимо працювати над темою письмове множення на одноцифрове число.

-          

ІV. Вивчення нового матеріалу

 

1.     Робота з підручником. Робота над завданням 2, с. 31

 

2.     Обчислення прикладів. Завдання 5, с. 31

-         За виконання цього завдання отримуємо п’яту частинку.

 

3.     Руханка

 

4.     Робота в парах

-         Зараз попрацюємо у парах. Розв’яжіть рівняння і дізнайтеся цікавий факт. На виконання завдання у вас є три хвилини.

 

1 ряд

х * 9 = 430 - 250

20 років на літаку потрібно, щоб долетіти від Землі до Сонця.

 

2 ряд

х * 12 = 96

За 8 хвилин промені йдуть до Землі від Сонця

 

3 ряд

(350 : 70) *х = 210

Якщо просвердлити тунель крізь Землю, а після цього стрибнути в нього, то вам знадобиться близько 42 хвилин, щоб дістатись до іншої сторони.

 

-         За виконане завдання отримуємо останню частинку. Куди вирушимо у подорож. А для того, щоб полетіти у космос нам потрібно вдягнути ? (Скафандр)

 

5.     Робота над задачею

-         Але спочатку нам з вами  треба перекусити, а для цього  розв’яжемо задачу.

-         Щоб приготувати 5 сирних запіканок, потрібно 30 яєць. Скільки потрібно яєць, щоб приготувати 10 таких запіканок.

-         Ми вже готові до польоту, але нам потрібен космічний корабель.

 

6.     Робота в парах із танграмом.

-         Кожній команді треба побудувати космічний корабель.

 

7.     Підсумок уроку. Рефлексія

-         Над чим ми сьогодні працювали на уроці? Що вдалося на уроці?

-         Вдома вам треба буде потренуватися над множенням багатоцифрового числа на одноцифрове с. 31, №5 ( 3 та 4 стовпчики)

-         Візьміть смайлик і поставте його у відповідний горщик. Якщо все вдалося  - у зелений, якщо залишилися питання ужовтий та у червоний – якщо треба ще попрацювати.

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар