Тема: Вивчаємо письмове множення на одноцифрове число
Очікувані результати:. формувати навички виконання письмового множення
на одноцифрове число в межах 1000; удосконалювати навички усних обчислень;
зіставити усний та письмовий прийоми множення на одноцифрове число; ознайомити
із способом письмового множення одноцифрового числа на двоцифрове та трицифрове
шляхом переставляння множників; актуалізувати правила множення та ділення з
числами 0 і 1; ділення рівних чисел, множення і ділення на розрядну одиницю та
уміння їх застосовувати в обчисленнях; перенести алгоритм письмового множення
на випадки обчислення, коли перший множник містить нуль в середині запису,
формувати вміння виконувати письмове множення на одноцифрове число;
вдосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження четвертого
пропорційного способом відношень; розвивати логічне мислення учнів, вдосконалювати роботу з геометричним
матеріалом, зацікавлювати учнів до вивчення математики.
Обладнання: цеглинкиLEGO, презентація до уроку,
картки для роботи у парі, танграм.
Хід
уроку:
І.
Організаційний момент
1.
Емоційне налаштування на урок
Учні по черзі торкаються однойменних
пальців рук свого сусіда, починаючи з великих пальців і кажуть:
бажаю (стикаються великими пальцями);
успіху (вказівними);
великого (середніми);
у
всьому (безіменними);
і
всюди (мізинцями);
Вітаю! (Дотик всією долонею)
-
Бажаю вам гарного настрою до кінця уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.
Перевірка
домашнього завдання
-
Діти, сьогодні на уроці математики ми будемо
гзбиратися у подорож. А куди відбудеться наша подорож
дізнаємось під час уроку. Для того, щоб відправитися у подорож, що нам треба
спочатку знати? Виконуючи завдання ми будемо збирати частинки. І саме коли
зберемо усі дізнаємось куди саме вирушимо з вами.
-
А почнемо з
перевірки домашнього завдання.
-
Що було задано додому?
-
Давайте пригадаємо компоненти множення.
-
Назвіть значення добутків у порядку зростання.
-
Перша частинка.
2.
Усний рахунок
(презентація). На черзі друга частина.
-
Нам потрібні цеглинки.
Ми цеглинки в руки взяли
І місцями поміняли.
Потім міцно їх з’єднали,
Вгору високо кидали.
Раз-два, не роняй,
А швиденько розкладай (заховай)!
170 + 2320
750 – 360
800 – 490
570 + 240
140 * 5
900: 6
-
Супер! Так тримати!
-
3.
Каліграфічна хвилинка
- Хто з вас пам’ятає за скільки днів Земля робить повний
оберт навколо Сонця? (365 діб та у високосний 366). Дайте характеристику числу
365.
- Третя частинка.
4.
Математичний диктант (Звернути увагу на математичний осередок)
·
Запишіть число, у
якому 8 сотен, 5 десятків, 3 одиниці.
·
Запишіть число, у
якому 4 сотні.
·
Запишіть число, у
якому 69 десятків.
·
Запишіть число ,
яке передує числу 342.
·
Запишіть число
наступне до числа 588.
·
Знайдіть добуток
чисел 49 та 1.
·
Знайдіть частку чисел
350 та 350.
·
Знайдіть частку
чисел 460 та 1.
·
Знайдіть добуток
чисел 56 та 0.
-А зараз взаємоперевірка. Нагадую зелений смайлик – усе
вірно Супер!, жовтий - 1, 2 помилки
Добре!, червоний – попрацюй ще!
-
У нас є ще одна
частинка. Четверта.
ІІІ. Мотивація
навчальної діяльності
1.
Бесіда
338 * 2 =(усно)
338 * 2 = (письмово)
-
Чим відрізняється
письмове множення від усного?
-
Сьогодні ми
продовжимо працювати над темою письмове множення на одноцифрове число.
-
ІV. Вивчення нового
матеріалу
1.
Робота з підручником. Робота
над завданням 2, с. 31
2.
Обчислення прикладів. Завдання 5, с. 31
-
За виконання цього
завдання отримуємо п’яту частинку.
3.
Руханка
4.
Робота в парах
-
Зараз попрацюємо у
парах. Розв’яжіть рівняння і дізнайтеся цікавий факт. На виконання завдання у
вас є три хвилини.
1 ряд
х * 9 = 430 - 250
20 років на літаку потрібно, щоб долетіти від Землі до
Сонця.
2 ряд
х * 12 = 96
За 8 хвилин промені йдуть до Землі від Сонця
3 ряд
(350 : 70) *х = 210
Якщо
просвердлити тунель крізь Землю, а після цього стрибнути в нього, то вам
знадобиться близько 42 хвилин, щоб дістатись до іншої сторони.
-
За виконане
завдання отримуємо останню частинку. Куди вирушимо у подорож. А для того, щоб
полетіти у космос нам потрібно вдягнути ? (Скафандр)
5.
Робота над задачею
-
Але спочатку нам з
вами треба перекусити, а для цього розв’яжемо задачу.
-
Щоб приготувати 5 сирних запіканок, потрібно 30 яєць.
Скільки потрібно яєць, щоб приготувати 10 таких запіканок.
-
Ми вже готові до
польоту, але нам потрібен космічний корабель.
6.
Робота в парах із танграмом.
-
Кожній команді
треба побудувати космічний корабель.
7.
Підсумок уроку. Рефлексія
-
Над чим ми сьогодні
працювали на уроці? Що вдалося на уроці?
-
Вдома вам треба
буде потренуватися над множенням багатоцифрового числа на одноцифрове с. 31, №5
( 3 та 4 стовпчики)
-
Візьміть смайлик і
поставте його у відповідний горщик. Якщо все вдалося - у зелений, якщо залишилися питання ужовтий
та у червоний – якщо треба ще попрацювати.
Немає коментарів:
Дописати коментар